Kallelse till extra informationsmöte

23 februari, 2024 av Michael Jändel

Kallelse till extra informationsmöte

Viktig information till dig som är

Förälder / Ledare / Scout / Medlem

Vid kårstämman (årsmötet) i söndags fick vi tyvärr ajournera (pausa) mötet då vi står utan en styrelse och dessutom utan kårordförande för 2024.

Vad innebär då detta? Utan en styrelse och utan en ordförande kan vi inte bedriva scoutverksamhet, vilket drabbar oss alla, barn, ledare, föräldrar.

Vi söker nu med ljus och lykta efter styrelsemedlemmar och andra engagerade till kåren. Ingen kan ensam göra allt MEN många kan tillsammans göra lite och därmed underverk! 🙂

Och det som är så bra med scouting, är att man behöver inget gediget CV, eller en massa utbildningar i det ena eller andra. Tillsammans lär vi oss, tillsammans utvecklas vi, tillsammans hjälps vi åt.

Ju fler vi är som kan DELA på ansvar och uppgifter, desto enklare och roligare blir det.

I en scoutkår finns dessutom mängder med olika uppgifter, alla lika viktiga och som behöver förstärkas.

Du behövs!

Mest akut behöver vi en kårordförande, en kassör, men även fler styrelseledamöter.

• Kårordförande
  • Kassör
  • Styrelseledamot

Utöver det finns bl a följande uppdrag där du kan bidra:

• Revisor
  • Stuggrupp
  • Lägergrupp
  • Administration/Närvarorapportering
  • Materielgrupp
  • Ansvara för (eller hjälpa till med) sociala medier, hemsida
  • Evenemangsgrupp (t ex julmarknad, valborg)
  • Sponsorgrupp
  • Ledare på avdelning

För att vara ordförande och kassör krävs att man är 18 år fyllda. Ledare på avdelning (och om man är med på läger mm) kräver att man går webkursen Trygga Möten samt att visa upp utdrag ur belastningsregistret, men utöver det inga formella krav. För alla övriga uppdrag / hjälpande händer finns inga formella krav mer än ett glatt humör 😉

Vi erbjuder nedan tillfällen att träffa oss för att få information och få chansen att ställa frågor:

Onsdag 6 mars kl 18

Torsdag 7 mars kl 18.30

Söndag 10 mars kl 15

Alla tillfällen i vår scoutstuga, Tyrestavägen 44.

Vi bjuder på förtäring! Ingen föranmälan behövs. Välkomna!!

Vendelsö Scoutkår