89195618_3017286831669144_4080333636891574272_n

Vendelsö Scoutkår bedriver verksamhet vid tre olika anläggningar i Haninge.
Ordinarie scoutverksamhet bedrivs främst i Svartbäcken och i Sågen. I Svartbäcken huserar vi i vår egen stuga, i Sågen hyr vi in oss i en källarlokal. Vi är ute i närområdena så ofta som möjligt om inte vädret sätter käppar i hjulet…

För hajker- och lägerverksamhet arrenderar vi tre st kåtor ute i Åva. Dessa kan hyras av andra scoutkårer, enskilda medlemmar men vi hyr gärna ut också till andra som är intresserade.
Stugan i Svartbäcken hyrs ut i ytterst begränsad omfattning.

Nedan kan du läsa regler och prisuppgifter för Åva-kåtorna.

OBS! att det på våra anläggningar gäller att det alltid är Alkohol- och drogfria sammankomster.

Om: I Åva några mil söder om Stockholm finner ni våra fina kåtor. Åvakåtorna ligger i Tyresta naturreservat vackert belägna på en höjd, och består av 3 st ryggåsstugor med varsin vedeldad kamin.

Storlek: Två kåtor på 24 kvm/st (ca 15 golvplatser i varje) &   den tredje kåtan är på 20 kvm (ca 12 golvplatser).
Totalt ca 42 golvplatser med högt i tak.

Vedeldat kök med tak finns samt eldstad.

2 st torrdass.

Dricksvattenpump ca 200 meter bort.

El saknas.

Ytterligare detaljer fås på begäran samt vid bokning av kåtorna.

Karta

Hyrespriser Åva kåtor:

För alla tre kåtor: 500 kr/dag, dvs 1000 kr övernattning lör-sön

För en av kåtorna: 250 kr/dag

För alla tre kåtor fre-sön: 1200 kr

Bokningsförfrågan och frågor ställs till: avakatorna@vendelsoscoutkar.se (OBS Ny mail Jan-23)

Vi svarar vanligtvis inom två dagar.

Förhållningsregler för Åvakåtorna samt ytterligare information får ni i bekräftelsen efter godkänd bokning.

Följ gärna kåtorna på Instagram: @avakatorna