Välkommen till oss på äventyrarna!

Vi har våra möten på onsdagar kl: 19:00-20:45 vid Vendelsös scoutstuga på Tyrestavägen 44 Svartbäcken.

Har ni förhinder sms:a någon ledare eller maila oss så vi vet.

Ta gärna med er en ficklampa / pannlampa, vattenflaska, sittunderlag och kniv till mötena. Vi har en låsbar låda som man kan lämna sin kniv i om man tex åker direkt från skolan till scouterna, glöm bara inte att märka kniven med namn.

Mobiltelefoner:

För att våra scoutstunder ska bli så bra som möjligt kommer vi denna termin ha ett “mobildagis” där scouternas eventuella mobiler får vila under mötet. Vi ber alla respektera detta. Vi ledare kommer att vara nåbara på telefon.

Covid -19: Vendelsö Scoutkår följer rekommendationer och bestämmelser från regeringen och Folkhälsomyndigheten.

Vi vill självklart uppmana alla att fortfarande vara lite extra försiktiga. Precis som att avgöra om man ska gå till skolan/jobbet, gäller det att göra samma övervägande när det gäller att delta i våra scoutaktiviteter; allt från veckomöte, helgaktiviteter m.m.

VAD KAN DU GÖRA FÖR ATT UNDVIKA SMITTA?
• Tvätta händerna ofta, med tvål och varmt vatten, före måltid, mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
• Undvik att röra vid dina ögon, din näsa och mun.
• Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.
• Stanna hemma när du är sjuk för att undvika att smitta människor på bussen, ditt arbete/skola eller där du är nära andra

Mail: patrullscouterna.vendelso@hotmail.com

Paula: 072-250 15 20 Erik From: 073-029 53 34 Lena Ek: 070-284 39 94

Var redo! Alltid redo!   Ledarna: Erik, Paula, Filippa, Lena, Mäki, Adam, Dennis, Anna